+48 667 450 422    ​  33 475 68 69

Logo SP9

 AKTUALNOŚCI SZKOLNE

 

mLegitymacja - informacje dla Rodziców
2024-10-15

Od 13 lipca 2024 roku, wszystkie nowe legitymacje szkolne będą wydawane wyłącznie w formie plastikowych kart, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości tych dokumentów.

Warunkiem wyrobienia nowej legitymacji jest przesłanie zdjęcia ucznia na adres: sp9zywiec@poczta.onet.pl

Fotografia powinna być kolorowa o wymiarach 224/307, wykonaną na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami.

Zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 px, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mlegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

Mobilną legitymacje może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, nr legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, adres zamieszkania, nazwę i adres szkoły. Uczniowie mogą korzystać z mlegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Okres ważności mlegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.

W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie nieważna. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę w przypadku utraty mlegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mlegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować szkołę).

Wymagania sprzętowe – telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0 lub ISO (wersja 10.3 lub nowsza).

Aby uruchomić mlegitymację należy:

  • Złożyć w sekretariacie szkoły wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mlegitymacji (do pobrania).
  • Wysłać na adres sekretariatu jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB, szerokość zdjęcia około 500 px, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz podaniem klasy, do której jest zapisany.
  • Pobrać Aplikację mObywatel.

Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywizacyjnego uruchomić system na urządzeniu.

Instrukcja obsługi mLegitymacji

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel

Wnioski do pobrania na stronie szkoły pod adresem: http://www.sp9zywiec.edu.pl/dokumenty-do-pobrania